Jednou jsem si takhle uvědomila, že mám prozkoumán jižní Vietnam a hranice kam se chci podívat, se mi nemile posunuje k severu. Nebylo by na tom nic tak zlého, kdyby se dojezdová doba pozemními spoji neprodlužovala přes 15 hodin, což už si při víkendových výletech nemůžu zrovna dovolit. No ale na druhou stranu když člověk investuje do letenek, chce na místě stejně strávit více času. Tak jsme si vzaly dva dny dovolené k dlouhému víkendu a vyrazily do centrálního Vietnamu.
Podnebí
Vzhledem k tomu, jakou dobu jsem si pro návštěvu vybrala já, musím začít tímto tématem. Hoi An je po linii Vietnamu už přeci jen lehce posunutější než Saigon a já vždy zapomenu co to může udělat. Takže jsme na konci prosince vyjely z 30 stupňů a dorazily do 16 stupňů. A byl to drastický šok. Nicméně ani lehké mrznutí Vás neodradí od pousmání se nad všemi okolo co jsou zabalení v kabátech a bundách, které vy byste si oblékli až ve chvíli, kdy teplota spadne k nule.
Co se tu snařím sdělit je, že pokud máte možnost si vybrat čas návštěvy, zvažte co vše chcete dělat. My chodily v dlouhých kalhotech, svetrech, šálách a ponožkách. Na spaní to chtělo se řádně obléct i zabalit, neb vietnamské domy neznají ani topení, ani izolaci. Moře bylo bičováno studeným větrem s vlny se zvedaly někdy i do několika metrů. Na chození po městě a nakupování to bylo super, pro jednou jsme se nekoupaly ve vlastním potu a zkoušení oblečení bylo pohodlnější (až na to jak to oblečení studilo). Akorát jsme ledový čaj vyměnily za horký a holt si spíě chodily sednout dovnitř restaurace než na zahrádku. Jo a slunce jsme viděly asi dvakrát, zbytek byla jen neprostupná šedá obloha (zatraceně nefotogenická).
Nicméně cestování ač tepleším, tak období dešťů bych asi také neriskovala, protože Hoi An leží na řece, která má stabilní tendence se vylévat z břehů. Letos to například došlo až do extrémů (viz odkaz), ale asi bych to nějak nutně nepotřebovala testovat ani jindy...
Transport
Vzhledem k tomu, jakou dobu jsem si pro návštěvu vybrala já, musím začít tímto tématem. Hoi An je po linii Vietnamu už přeci jen lehce posunutější než Saigon a já vždy zapomenu co to může udělat. Takže jsme na konci prosince vyjely z 30 stupňů a dorazily do 16 stupňů. A byl to drastický šok. Nicméně ani lehké mrznutí Vás neodradí od pousmání se nad všemi okolo co jsou zabalení v kabátech a bundách, které vy byste si oblékli až ve chvíli, kdy teplota spadne k nule.
Co se tu snařím sdělit je, že pokud máte možnost si vybrat čas návštěvy, zvažte co vše chcete dělat. My chodily v dlouhých kalhotech, svetrech, šálách a ponožkách. Na spaní to chtělo se řádně obléct i zabalit, neb vietnamské domy neznají ani topení, ani izolaci. Moře bylo bičováno studeným větrem s vlny se zvedaly někdy i do několika metrů. Na chození po městě a nakupování to bylo super, pro jednou jsme se nekoupaly ve vlastním potu a zkoušení oblečení bylo pohodlnější (až na to jak to oblečení studilo). Akorát jsme ledový čaj vyměnily za horký a holt si spíě chodily sednout dovnitř restaurace než na zahrádku. Jo a slunce jsme viděly asi dvakrát, zbytek byla jen neprostupná šedá obloha (zatraceně nefotogenická).
Nicméně cestování ač tepleším, tak období dešťů bych asi také neriskovala, protože Hoi An leží na řece, která má stabilní tendence se vylévat z břehů. Letos to například došlo až do extrémů (viz odkaz), ale asi bych to nějak nutně nepotřebovala testovat ani jindy...
Transport

Taxi - pohodlné a rychlé, vyjde cca na 300 000VND což při plném obsazení není tak zlé
Open bus - autobusy cestovních agentur jako například Sinh Tourist operují i tady, jízdenka cca 80 000VND, stále pohodlné
Hotel pick-up - pokud už máte v Hoi An zařízené ubytování, poptejte se jich předem zda Vás z Da Nangu nevyzvednou, hodně místních hotelů má svoje shuttle busy, ceny se velmi rapidně liší bus od busu
Local bus - nejméně pohodlné, nejlevnější a stoprocentně nejdobrodružnjší. Názory na tuto službu se liší, ale já opravdu pro tu zkušenost doporučuji! Jsou to žluté autobusy, které nemají stanovený jízdní řád, ceník a zastávky. Někdo tvrdí, že jezdí každou hodinu, někdo že každých 15 minut. Zastaví Vám pokud bude mít místo a pokud budete mávat dost důrazně. Pozor řidiči jsou blázni a opravdu to pálí, mávejte včas. Na nastupování se nezastavuje, ale přibržďuje. Cena by měla být v originále cca 18 000, dobré je jet za 25 000, většinou nezaplatíte bohužel méně než 50 000VND...
Ubytování
Středovietnamská kuchyně
Památky
Město však není kde to končí. Z Hoi Anu jsou dostupné jednodenní výlety do My Son, který je také památkou UNESCO. Jedná se o největší Vietnamský komplex Cham Chrámů i když zachován ho byl jen zlomek. O Cham kulturách, které vycházejí z hinduismu se můžete více dozvědět v Da Nangu v muzeu Cham.
Na půli cesty mezi Da Nangem a Hoi An jsou také "Mramorové hory" ve kterých jsou vytesané sochy a celé pagody. Bohužel jsme nestihly navštívit, ale prý to stojí za to. Jde se tu i nechat vyhodit z Local busu a pak si chytit další.
Nákupní smršť
Žádné komentáře:
Okomentovat