flags

flags

neděle 7. srpna 2016

Labadee – Haiti


Napsáno: Zase v posteli, dnes pouze 8,5 hodiny práce a jako bonus na zaměstnaneckém televizním kanále právě začíná Láska Nebeská!


Stav: V rámci posledních dvou dnů jsme zatraceě těsně minuli docela bombastickou bouři. No houpalo to i s náma a kolem bazénů doslova létaly sedačky. Ale jsem dobrá a stále neblinkám :P

Tak mě napadlo, že je na čase Vás seznámit s některými z našich destinací. Dneska jsme zrovna stavěli zase jednou na Haiti a já si uvědomila, že potřebuju nasdílet své zkušenosti a zážitky. Naše maličká lodička asi tak třikrát za týden staví na skvostném ostrově v místě zvaném Labadee. A stavíme tam tak často, protože to místo jaksi vlastníme. Máme zde vlastní zázemí, vlastní personál, vlastní atrakce. To molo u kterého kotvíme jsme si sami postavili. Díky tomu zde kotvíme nejdelší hodiny ze všech přístavů a hlavně za to neplatíme. Hosté také s sebou na pevninu nemusí tahat žádná ID, pouze naše lodní karty a peníze víceméně také ne.







Ráno zakotvíme, naši barmani vyběhnou ven, za nimi dorazí nápoje, jídlo, kuchaři a celý personál pořádající exkurze. Postavili jsme si zde horskou dráhu, zip line, tobogány, růzmé stravovny apod. Máme 2 pláže pro všechny a jednu soukromou pro obyvatele našich apartmánů. K tomu jsme dali práci několika domorodcům v rámci ochranky a podobných pozemních operací. Další obsadili řemeslnou vesnici plou suvenýrů a v neposledí řadě zaměstnáváme spoustu hudebníků s autentickými rytmy.

Absolutně upřímně? Vytvořili jsme tropický ráj odstřihnutý od reality, který každý den zaplní tisíce turistů vyvrhnutých z vnitřností jakési lodě. Máte tu palmy, bílý písek, tyrkysově modrou vodu, neomezený bar, vodní skútry a slunce. 

Hosté si užijí, zanechají odpadky a odjedou. Dali jsme práci pár lidem, vykáceli trochu prasela, urputně pracujeme na znečištění vody co nejvíce loděmi. A to si myslím, že jsem ještě docela pozitivní. Kdo mi někde najde, že se pozitivně staráme o místní komunity nebo tak něco, dostane ode mně bludišťáka, protože to nám společnost teda tají.

No a navíc... Dneska jsem neměla náladu válet se na pláži, tak jsem se vyrazila projít na kamenný výběžek nad pláží očekávájíc posezení na sklaisku, klid a pár fotek. Co jsem dostala? Zástupy hostů, dlážděnou cestu a člena ochranky sedícího na jejím konci, bránícího po kamenech jakkoliv lézt. Ano, stýská se mi po volném pohybu bez uniformy. Příště si musim zarezervovat aspoň ten vodní skútr!

Žádné komentáře:

Okomentovat