flags

flags

čtvrtek 24. listopadu 2016

Já vs. Jet Lag

Jet Lag je taková ta krásná věc o které člověk často slýchá a zní to i rozumně, ale stále dumáte jestli je to vážně pravda. Já jsem do dnes patřila do skupiny, která uznávala, že někomu časové změny vadit mohou, ale to se mě přece netýká a ono proč by hlavně mělo. Vždycky jsem někam doletěla, večer místního času šla spát, ráno se vzbudila a bylo. Tak co je za problém.

No až do teď! Za Atlantik to šlo dobře. Sice to bylo nějakých 6 hodin rozdíl, ale adrenalin pracoval, spousta nových věcí přede mnou, na jet lag nebyl prostě čas. A pak jsem se vrátila na Evropskou stranu ulehla do postele jak jen to šlo, vzbudila se za 14 hodin a furt si připadala jako chodící mrtvola. Den, dva... z pondělka byl čtvrtek a já uvažovala co jsem to se sebou udělala. Usínat by nebyl problém, ale on by to nebyl problém v jakoukoliv denní hodin. No a o vstávání se snad ani radši nevyjadřuji, protože to skoro nešlo ať bylo 7 nebo 11. O víkendu jsem byla již ochotná prohlásit, že vím která bije a že jsem připravena zase začít existovat.

Výsledek? Jet lag je vážná věc a já se mu už nikdy nebudu smát. Uznávám, že po těch 5 lodních měsících jsem také byla unavená víc než kdy předtím a, že to asi také mohlo mít svůj anti aklimatizační efekt. Ale prostě...

Jo a abych rovnou natrénovala, tak 8 dní po příletu odlétám dál po směru času, pro změnu zpět na Srí Lanku :D


P.S.: kdyby někdo měl zaručený tip jak tomuhle příště předejít, dejte mi určitě vědět! J


1 komentář:

  1. Jo, tak s tímto jsem se bohužel už také setkala. Jet lag je opravdu skutečná věc. Potkala jsem se s ním když jsme letěli na Bali. Částečně za to asi může i to, že ten let byl příšerně dlouhý. Naštěstí se mi z toho povedlo rychle vzpamatovat a i tak jsem si dovolenou nakonec užila. I tak ale příště raději jet lag při cestování nebudu podceňovat.

    OdpovědětVymazat