flags

flags

středa 30. listopadu 2016

Dovča na Srí Lance

Tak jsem se rozhodla, se zase jednou vydat na tenhle absolutně božský ostrov, protože se mi prostě stýskalo. Ne, vážně to nebylo jen kvůli tomu, že mi po Karibiku byla doma zima, ale mám na Lance spoustu přátel, které jsem roky neviděla a chtěla jsem prostě po těch 5 měsících řádně zrelaxovat.

Vyrazily jsme ve dvou a to s věrnou spolužačkou z gymnázia, která prošla výběrovým testem 3 následujících otázek:

  • Chceš se mnou jet s batohem na 14 dní Srí Lanku?
  • Jíš pálivé jídlo?
  • Chceš dovolenou absolutně bez stresu?

A plán byl jednoduchý: potkat všechny co tu znám, zrelaxovat, ukázat Péťě co to je Srí Lanka a navštívit pár míst kde jsem ještě nebyla. Vzhledem k únavě, která mě postihla doma, jsem věděla, že toho předem moc nenaplánuji a tak jsem se jen pokusila načrtnout program a zabookovat to nejdůležitější. Pro jistotu jsem zjišťovala copak by Péťa tak na Lance chtěla vlastně vidět a zažít. Odpověď pro mě byla božsky uspokojující – nějaký ten chrám, pláž a hlavně zvířátka!

Program byl tedy od oka sestaven takto:

- Přílet dopoledne 23.11. do Colomba, kde strávíme dvě následující noci, potkáme spoustu lidí a provedeme základní seznámení s místní kulturou, památkami a jídlem.

- V pátek 25.11. přejezd vlakem na jih na pláž Unawatuna, v sobotu se válet a v neděli po cestě zpět do Colomba navštívit pevnost Galle.

- V neděli 27.11. přespat v Colombu a ráno vyrazit předrezervovaným a pohodlným vlakem první třídy do Kandy, prozkoumat město, obhlédnout jezero, navštívit Chrám Budhova Zubu a tak.

- V úterý 29.11. byl jasným plánem výlet do Pinnawaly za slony a slůňaty do sirotčince a pak se uvidí co nás cestou potká (a že ten den ve finále fakt stál za to!). No a druhý den odjet vyhlídkovým vlakem do hor do městečka Ella.

- Ella byla pasována na relax nejvyšší třídy mezi spoustou zeleně, s litry místního čaje a asi s nějakým tím výletem na Malou Adamovu horu a možná i nějaký ten vodopád. 2.12 by pak měl nastat přesun zpět do Colomba, uznávám sebevražedně dlouhým (10 hodin cesty) vlakem. Ale tak snad si řádně užijeme výhledy.

- No a co se bude dít od soboty to úterního brzkého rána kdy máme zase odlétat jsme nechaly náhodě a mým přátelům, kteří dozajista něco vymyslí :D

V tuto chvíli jsme na Lance již týden a právě jedeme do hor vlakem. Když to vše porovnávám se vzpomínkami, tak se tu vážně zase tolik nezměnilo. Největší šok asi byl, kolik budov přibylo v Colombu a jaká všechna výstavba tam zrovna teď probíhá. Tolik pětihvězdičkových hotelů vážně nemáme snad ani v Praze, ale tak hlavně, že je to baví a že do země proudí investice.

Neuvěřitelný pokrok zaznamenala osobní doprava v Colombu. Neberte mě špatně, stále tu jsou ty nejnebezpečnější autobusy jaké jsem kdy viděla a řidiči tuktuků, kteří z vás sedřou kůži, pokud je necháte, ale k tomu tu nějaká geniální duše zavedla Uber. Takže si stáhnete appku, objednáváte si řidiče, kteří vás vyzvednou kde si přejete, mají klimatizovaná auta, neřídí jak šílenci, platíte jim online kartou a jsou levnější než kterýkoliv tuktuk co najdete. Kdo stále potřebuje k životu tuktuky, může si stáhnout Pick Me aplikaci, o které jsme k naší věčné radosti zjistily, že tak nějak víceméně funguje i v Kandy. A Pick Me řidič má dokonce stanoveno, že po dosažení destinace na vás musí až 10 minut čekat než se nalodíte. Prostě božské!

Více změn? Příjde mi, že alkohol v restauracích je ještě dražší a možná i to jídlo v místech kam občas zabloudí bílé tváře přituhlo. Jo a vstupy do nejzásadnějších atrakcí se zvedly a jak jsme zjistily v Kandy, dokonce se zvedat ještě budou v roce 2017. No věřme, že platíme opravdu na dobrou věc.

Jedna krásná věc bylo zařizování si lokálních SIM karet, které nás jaksi na český účet notně pobavilo. Na doporučení všech mých srí lanských přátel jsme zabrousily ke stánku operátora Dialog a za 1300 LKR (cca 200 CZK) jsme dostaly 9GB dat, 100 sms a 100 minut volání s platností po dobu maximálně jednoho měsíce. No, Vodafoooooone a vy podobní... Co ty na to?



Tak a tentokrát slibuji, že ze Srí Lanky vážně napíšu více než jeden článek, jak tomu bylo před těma dvěma lety!

Žádné komentáře:

Okomentovat