flags

flags

čtvrtek 1. prosince 2016

FlyDubai

Věřím, že nejsem sama kdo ve chvílí nudy či deprese otevírá online vyhledávače letenek a jen tak zadává náhodné destinace. Od relativně nedávné doby se mezi vítězi začalo objevovat cosi jménem FlyDubai. Dubajské aerolinky, které mě skoro děsily svými cenami a které tvrdí, že jsou nízkonákladové, i když zvládají lítat dlouhé trasy.

Pak přišel ten osudný moment kdy jsem zjistila, že chci letět na Srí Lanku a jako obvykle nechci platit horentní sumy za pohou dopravu. FlyDubai na mě vypadlo okamžitě a velmi bezkonkurenčně. Teda s konkurencí pokud na letu chcete strávit skoro dva dny. Ale pak začnete číst podmínky a skoro radši ty dva dny létáním a čekáním strávit chcete. No prostě tu jsou nějaké ty zkušenosti s FlyDubai pěkně pohromadě!



Co Vám řeknou jejich webovky?

-        Neservírujeme jídlo, svačinku si můžete zakoupit dle aktuální dostupnosti v letadle
-        Nemáme zdarma zábavu při letu, je možné zakoupit
-        Na palubu můžete mít max 7 kg zavazadlo a nic víc
-        Odbavené zavazado nesmí být přes 20 kg

A pak ještě začnete googlit jak to teda je a dozvíte se, že letadla na sebe na přestupech nečekají, zpožďují se a prostě to nestojí za to.

No a tu se pozná hardcore baťůžkář. Oklepat se – zabookovat. A realita?

-        Letěli jsme perfektně na čas.

-        S přesedáním nebyl jediný problém.

-        Společnost má v Dubai svůj vlastní terminál, takže orientace je velice jednoduchá, i když terminál je to extrémně nudný.

-        Na palubu jsem šla s batohem a velkou foťákovou brašnou v ruce a neměla jsem jediný problém. Jako obvykle – viděla jsem i o mnoho horší spolucestující.

-        Ta váha odbaveného zavazadla závazná asi bude, ale to budu testovat až na cestě nazpět si tak myslím.

-        Co se zábavných systémů týče tak ano, každé sedadlo je vybaveno obrazovkou. Zdarma se můžete dívat ale tak na trailery k filmům, projít si nabídku DutyFree shopu a sledovat letové informace. To vše za podmínky, že zrovna ta Vaše obrazovka bude fungovat. Ty naše jste mohli masírovat jak jste chtěli a prostě se nic nedělo. V případě, že se budete chtít bavit víc můžete vytáhnout platební kartu a rovnou pod obrazovkou jí projet. Levnější varianta je hudební, dražší balíček už Vám pustí i filmy. Jo a letušky také občas zapomenou zresetovat systém, takže je možné, že si sednete někam, kde film hraje. Radím nedělat nic, nebo to přestane :D

 -        A jídlo, ta nejukrutnější otázka. Co Vás zachrání od hladu je let delší jak 5 hodin. A tím myslím oficiálně delší, zpoždění si nejsem jistá, že by se počítalo. Na kratší trase, mějte jídlo i pití, je to ukrutně zbytečně drahý... Na delší trase dostanete jedno teplé jídlo a krabičku drobností, která má dvě varianty, dle času kdy cestujete. My měly odpolední verzi, která obsahovala olivy, olivové krekry, tyčinky, hummusový dip, musli tyčinku, čokoládovou tyčinku a kelímek vody. Extrémně nás tato nadílka překvapila, ale bylo to fakt dobré.
(Update: na cestě zpět jsme z Dubaie do Prahy letěly ráno a dostaly tak ranní menu. Výsledek? Děs a hrůza! Papírová vajíčka, kuřecí párek, nejedlé brambory. V krabičce gumový sýr, nejedlé krekry a nic moc víc.)

-        Co se nám taky úplně nezamlouvalo, bylo řešení zastávky na Maledivách. Letěli jsme z Dubaie do Colomba a mezipřistání bylo v Male na Maledivách, kde jsme jak vysazovali, tak přibírali pasažéry. Musím říct, že pro nás co jsme zůstávali na palubě, to nebylo zrovna příjemné, protože nám dokonce i zamknuli toalety. Upozorňuji, že jsme tam stáli hodinu a chlup. 

-        A jednu věc musím zmínit – chování posádky mě dost štvalo, neb vzhledem k tomu, že nemají co rozdávat zdarma, tak nemají ani tolik práce a většinu letu jen někde vysedávají. Na našem prvním spojení byly poslední řady volné, takže si je posádka obsadila, sledovali filmy, bavili se, jedli či spali. K tomu si ještě obsadili poslední box nad hlavami pasažérů svými zavazadli, do kterých neustále lezli a pro svou potřebu si vyblokovali jednu ze dvou toalet na palubě, takže my jakožto cestující stáli velice kvalitní fronty ač posádka si jen odemknula a šla. Ne, nepřišla jsem si jako opečovávaný a spokojený zákazník.

Ve finále? Asi hlavně kvůli zklamání ze servisu s nimi už lítat nechci. S jejich cenovými nabídkami uvidím, jak dlouho mi to vydrží, no ale pokusím se...

Žádné komentáře:

Okomentovat