flags

flags

sobota 21. září 2013

Balíček z Vietnamu? No snad...

V zemi tak daleké jako je Vietnam se dá najít spousta věcí, o které se chcete podělit se svými známými doma. Ještě ke všemu, když se blíží datum jako například narozeniny Vaší maminky ;-) A tak dokonce ještě dřív, než jsem byla schopná napsat a oznámkovat dopisy, skládala jsem dohromady jeden narozeninový balík. Obsah prozrazovat nehodlám, protože teprve odešel z Vietnamu, až dorazí oslavenkyni, probereme to důkladněji.

Nákup obsahu balíku byl nejednodušší. Pak přišla chvíle, kdy mi došlo, že nemám do čeho to zabalit. V místním papírnictví jsem nenašla pranic klasické kartonové krabici podobného a v obchodech mi nerozuměli co po nich chci. Takže jsem musela ukecat jednoho z AIESECářů aby mi krabici opatřil. Ušetřím Vás vysvětlování jak má ta krabice vypadat, nakonec jsme se dohodli a druhý den na mě čekala v předsíni krásná krabice od stolního oleje 0,5x0,5x0,5m, takže asi tak 4x větší než co bylo potřeba. Vzala jsem nůžky izolepu a asi za 2 hodiny stvořila úhledný, nepromokavý a velmi pevný balík.

Druhý den jsem vyhledala dalšího pomocníka znalého vietnamského jazyka a vyrazila na poštu. "Hello miss, fill in your name and adress, name and adress of receiver and state here all items in the package with their specific quantity. Then I have to open your box." Hell yeah! Takže šup nožík do ruky a rozřezat všechny vrsty mé drahocenné izolepy a probrat se vnitřkem, protože jsem si už ani nepamatovala co vše jsem tam dala. Nemluvě o tom, že jsem opravdu neměla tušení kolik toho tam bylo.

Překontrolováno, podepsáno, znovu zalepeno, přidělána nová adresa na druhou stranu balíku, aby se to nepletlo a já byla odeslána na platební přepážku. Zde si slečna vzala můj ručně vyplněný papír s obsahem krabice a začala položku po položce přepisovat do PC. Pak aniž by se mě zeptala jak chci balík poslat mi naúčtovala leteckou dopravu a když jsem se proti tomuto přístupu ohradila, ozvalo se jen - "Hurry, hurry, we don´t have time here!" Balík měl něco kolem 1,7 kg, což mě do České Republiky stálo pár set Kč. Po vodě by to byla trojnásobná doba, ale cena by byla poloviční, tak příště. Až nebudu mít takové zpoždění s odesíláním :D

Poznatky? Pošta odsud je relativně levná. Jen to chce nervy. Nemá cenu balit věci předem. Prostě si na poštu donést tašku s obsahem balíku a vše co do něj chcete dát, v pohodě si sepíšete seznam, úředníci budou šťastní, že to vše vidí, prodají Vám novou krabici a vše relativně úžasně zalepí. A kupodivu tam všichni mluvili docela slušnou angličtinou.

Žádné komentáře:

Okomentovat