flags

flags

sobota 11. června 2016

Poslední část příprav a odjezd

A je tu můj Den D. Nastoupila jsem si v sobotu ráno v 6:30 do spoje Student Agency z Liberce do Prahy a ve čtvrt na dvanáct bych měla vzlétat z Ruzyně. Je to pozoruhodný odjezd. Musím přiznat, že takhle neuvěřitelně nervózní jsem ještě nebyla asi nikdy. Člověk by řekl, že už bych mohla být zvyklá, ale spíš se zdá, že tentokrát mě vážně dohonil pocit zodpovědnosti, která na mě čeká a takové nějaké vyděšení z toho, že tohle je první, abych tak řekla "nehravá" cesta. Prostě život jde dál a jeho serióznost se zvětšuje, nemůžu si pomoct.

Školení

Visa bohužel nebyly jedinou formalitou, kterou jsem potřebovala vyřešit. Česká agentura Práce na lodi pořádá předodjezdová školení, která Vám s nimi mají pomoci. No a tak jsem se jednoho krásného dne vydala na výlet do dalekého Prostějova. 

Sešla jsem se se svým agentem, jednou slečnou chystající se na číšnickou pozici a jednou slečnou, která se již plavila a přišla se s námi podělit o své zkušenosti. Cílem bylo, aby agentura zkontrolovala naše předodletové pokroky, proškolila nás o hlavních pravidlech plavební společnosti, podepsala s námi spoustu dokumentů, které zahrnovaly i firemní životní pojištění apod.

Také jsem konečně měla šanci se ptát na otázky ze života na lodi, co očekávat, co si sbalit, co řešit předem. Uklidnilo mě to, neříkám, že ne. Některé noční můry se potvrdily, ale o tom chci psát až je uvidím ve své vlastní realitě po nalodění. 

Letenky

Moje lodička se plánule plavit v oblasti Karibiku. Což znamená, že se na ní potřebuji nalodit na druhé straně světa. Přesněji řečeno v jejím domácím přístavu v Miami.  No a nechystám se tam zrovna doplavat. 

Letenky jsou služba, kterou za Vás vyřeší agentura. Cestu tam si platí zaměstnanec, cestu zpět domů platí společnost. A ano, já jsem také namítala, že například určitě dokážu sehnat levnější apod, nicméně využít jejich služby se vyplatí. Lodní společnosti mají totiž přístup ke speciálním Seaman tarifům, které ač nejsou lowcost, dovolí Vám mnohé. Například mají možnost storna až do minuty odjezdu, což znamená, že kdyby Vám zaměstnavatel na poslední chvíli změnil umístění, nebude Vás to bolet. Také máte dovolena až dvě zavazadla o maximální váze 23kg na kus. 

Smutné akorát je, že nemůžete do destinace dorazit s předstihem na výlet, nebo naopak si odložit odlet domů. Přijedete noc před naloděním a odletíte rovnou po vylodění. Nechcete? Pak už je to Váš problém.

Před naloděním v destinaci

Pokud se naloďujete daleko od domova, čeká na Vás ještě jeden výdaj, na který nebudete mít vliv. Do destinace přiletíte den před naloděním a agentura Vám zde zajistí ubytování v hotelu, které Vás za všech okolností bude stát 60 USD. A co jsem tak slyšela, může se Vám dokonce stát, že přiletíte a ve vašem pokoji již někdo bude, protože přiletěl ve stejný den, no a proč bookovat dva singly, když jeden double to vyřeší stejně dobře, že?


Balení

No a pak už je to tak nějak na Vás. Já se vážně jen modlím, že teď zrovna pode mnou v zavazadlovém prostoru je vážně vše co potřebuji. 

Všechny spisy mám po ruce - letenky, příslib smlouvy, přeložený výpis z rejstříku trestů, výsldedky prohlídek, očkovací průkaz, potvrzení o zaplacení víz, krátkodobé cestovní pojištění (jen na dobu letu, pak už se o mě bude tarat zaměstnavatel).

I když se budu vracet v listopadu a budu přelítávat z asi tak 25 stupňů do počítám 5 stupňů, netáhnu s sebou ani bundu ani teplé oblečení. Žabky, šaty, tílka, plavky, opalovací krém... jo a tropický repelent, když jedu do oblasti aktivity viru Zika, že? A vlastně je toho celkově tak málo, že druhé zavazadlo mi při balení znělo až směšně. Nemluvě o tom, že asi tak 60% svého času a možná víc, budu stejně trávit v uniformě. A navíc! Na palubě je obchůdek pro zaměstnance, kde se prý najde vše co jste mohli zapomenout. 

A příště už Vás asi budu zdravit zpoza oceánu, tak ahoj! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat