flags

flags

čtvrtek 2. června 2016

Bude ze mě námořník!

Když to vezmu kolem a kolem, tak mě hrozně fascinuje digitální marketing, blogování, videa a tak vůbec všechno. Teď je jen otázkou jestli mě vážně zastavuje jen lenost, nebo paralýza strachem, že budu do něčeho investovat čas a výsledků prostě nedosáhnu :D No pointou tohoto zamyšlení má být pro změnu sebekritika, na téma jak jsem neschopná psát nové články na blog. Nicméně jsme tu, a tak si to pojďme užít.

Jsem již měsíc v Čechách po svém evropském výletu a ten čas běží neuvěřitelně rychle. Zažila, užila, prožila i viděla jsem za tu dobu leccos, ale stejně mi to příjde jako kdybych přijela včera. No a dneska si tak sedím, počítám a zjišťuji, že mám 8 dní do dalšího odjezdu.


Ano, přiblížila se ta neuvěřitelná chvíle odjezdu na další pracovní štaci a tentokrát na loď. Takže bych Vám o tom ráda něco nasdílela a uvedla pár informací na pravou míru.

Své šílené plány jsem Vám načrtla již dříve. Teď už jsou plány absolutní realitou, která mi klepe na dveře. A jak to teda všechno proběhlo?

Získání práce na lodi

Na loď jsou cesty spletité. Hlavně než pochopíte jak ten systém funguje. První nepříjemným faktem, se kterým se musíme smířit je, že se nedají obejít agentury. Lodní společnosti si v absolutní většině nenabírají lidi sami. Nebo ano účastní se výběrového procesu, ale na konci Vás stejně odešlou  za agenturou, se kterou si vyřídíte zbytek. Z toho plyne jedna věc - budete jim něco platit. No a nebude to úlně málo. 

Ve chvíli kdy tohle nadšenec pro práci na lodi pochopí, usnadní si život tím, že rovnou kontaktuje agenturu a sdělí jí, co chce se svým životem dělat. V ČR se jedná o jedinou agenturu a to je www.pracenalodi.cz, tedy pobočka agentury větší Employment power, sídlící v Záhřebu. Jinak největší světová agentura je určitě Kouzon Corporation. Pokud porovnáme ty dvě mezinárodní, je nutné poznamenat, že obě mají trošinku rozdílné portfolio společností se kterými spolupracují. No a když se zaregistrujete u všech tří, taky to nikoho nezabije ;-)

Pokud půjdete hardcore cestou jako já, googlete všechny lodní společnosti, hledejte jejich Career stránky, registrujte se, dvacetkrát vypisujte svůj životopis, aplikujte na jednotlivé pozice a modlete se aby Vám někdo odpověděl. 

Další proces se liší podle pozic, o které máte zájem. Pokud jdete servírovat, uklízet, míchat drinky (potřebujete jen angličtinu, trochu znalosti oboru z nějaké lehké praxe), pravděpodobně si Vás pozvou rovnou osobně na nějaký nábor. Zástupci společností totiž pravidelně obráží svět (Praha bývá zastávkou) a po deseti-minutovém setkání Vám jsou schopni mailem poslat nabídku práce. Pokud jdete do pozicí typu hotelové recepční a víc, těště se na několik telefonických pohovorů a spoustu papírování. Můj konečný pohovor trval 15 minut a špatným výpočtem časového posunu jsem ho absolvovala v prodejně Tescomy v nákupním centru v Liberci. No ale práci mám!

Pokud Vám řeknu ANO, dostanete hezké lejstro s příslibem práce a asi tak půl roku během kterých Vám kdykoliv mohou nabídnout nalodění. Víte pro jakou společnost se budete plavit a na jaké pozici. Nalodit Vás mohou za týden, měsíc i ten půlrok. Mě volali po několika měsících a na odjezd mi dali 3,5 měsíce od telefonátu. A ano, do teď jsem komunikovala se společností, ale volala mi již česká agentura. 

Takhle to zní nějak jednodušše :D Jinak mně osobně, přesvědčit někoho, že jsem hodna zaměstnání na vodě, trvalo přibližně půl roku, různě vysoké míry aktivity. 

Doufám, že to bude pro někoho zajímavé a pomůže. Zítra doufám budu pokračovat procesem předojezdovým. No a kdyby to četl nějaký vážný zájemce, tak se určitě ptejte na vše co Vás zajímá! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat