flags

flags

středa 21. srpna 2013

Předodjezdové přípravy pokračují

Po dnešním dni mám zase o pár více znalostí a zkušeností.

Knižní doprovod na cesty
Včera mi domů poštou přišel průvodce. Velmi dlouho jsem se rozhodovala zda budu průvodce vůbec pořizovat a zda jen vietnamského nebo celou jihovýchodní Asii v jednom. Ano, průvodce chci, co jiného by byla vhodná zátěž do zavazadel a zábava na dobu letu? Musím se vzdělávat! Dále nakonec zvítězil Vietnam, přeci jen tam budu rok a stálo by za to vidět a poznat co nejvíce, informace o oblastech přilehlých určitě půjdou vždy sehnat. Jsem výsadním příznivcem průvodců Lonely Planet a i teď jsem byla věrná, ale už nebylo možné zůstat věrná rodnému jazyku. Když jsem tak hledala nejlepší nabídku povšimla jsem si toho krásného detailu, že v češtině je průvodce teprve v druhé edici, zatímco v angličtině již v jedenácté, naposledy vydán před rokem...

Expiration date
Zásadní věcí před odletem také je zkontrolovat si všechny doklady které vlastníte a jejich dobu platnosti. Pas mám zkontrolovaný a pravidelně se na ta čísla dívám znovu a znovu, mám zde pár let rezervu. Kreditky jsem také kontrolovala ihned, být na druhém konci světa bez přístupu k financím by se mi opravdu nelíbilo. Včera jsem si však poprvé všimla, že tahle malá číslíčka jsou i na občance a že se na mě nedívají zrovna mile. Ano, občanka mi končí příští rok v květnu a dnes jsem k tomu přidala ještě zbrojní průkaz, který mi končí již v únoru. Opravdu výtečné zjistit tohle vše ani ne týden před odletem. Ano, já mám opravdu ráda běhání po úřadech! Všech najednou...

Radosti lékařů
Před odletem jsem se snažila oběhnout všechny své lékaře známé i neznámé a opravdu mě fascinovalo jak nadchnout se vždy dokázali pro mé cíle. Já jsem teď měsíc umírala na zdravotní nehody a příhody, které běžely za sebou jak na drátě a moji ošetřující lékaři se rozplývali radostí nad mou nadcházející změnou prostředí, podnebí, jídelníčku a všeho dalšího co si jen vzpomenete. Prostě - vcelku jsem prý zdravá a v pořádku, ale až se vrátím, bude to jistě excelentní stav! :D

Žádné komentáře:

Okomentovat