flags

flags

úterý 20. srpna 2013

To Do list

Jo, je toho opravdu hodně když se tak jednou rozhodnete vyjet na celý rok do zahraničí :D

Očkování
Vzhledem k tomu, že cílem mé cesty byla jihovýchodní Asie a to za víceméně dva měsíce od přijetí, nebylo kde váhat a běžela jsem prostudovat očkování. Povinné - Tetanus, Žloutenka A,B, Žlutá zimnice; doporučené - Vzteklina. Tetanus a žlutici B jsem díky bohu už měla platné, ale zase jsem nutně chtěla vzteklinu (no když je jeden známý případ, který její nákazu přežil, opravdu se mi líbila i vize tří injekcí). Výsledek? 2 modřiny na rameni, 3 odpoledne bez zátěže a sluníčka a cca 3 500 Kč v éteru, na které mi pojišťovna odmítla přispět byť desetník.

Pojištění
Nikdy nebylo mou zálibou běhat po úřadech, ale tady si to očividně užiju. První zastávkou je má zdravotní pojišťovna - Pokud vyjíždíte na dobu delší než 6 měsíců, zdravotní pojištění lze přerušit. Po návratu je nutné prokázat, že jste byli pojištěni po celou dobu někde jinde a je to. Pozitivní zprávy.. to je divné. Druhá zastávka se ale ihned stala dlouhodobější a nervy drásající. Cestovní pojištění je mor - drahé a čert aby se v tom vyznal. Kritéria jsou slušné léčebné výlohy, něco málo na zuby, pojištění zavazadel a odpovědnosti, cesta mimo Evropu a další je délka cesty a zde nastává první problém. ČTĚTE POJISTNÉ PODMÍNKY! U některých pojistek jsem málem ani nenašla ten krásný dovětek, že pojistka je sice platná na jeden rok, ale při délce jednoho výjezdu maximálně 45 či 90 dní...Jednolitý výjezd za hranice se tedy často nazývá cesta krátkodobá a ne dlouhodobá, zajímavé ne?

V neposlední řadě je tu ta úžasná část, rozhodnout se co bude člověk v zahraničí dělat. Ono, když jedete někam na celý rok, kdo na tohle je opravdu schopen konkrétně odpovědět? Vím, že odjíždím do Vietnamu pracovně, ale samozřejmě, že u toho nezůstane. Takže co, jedu jako turista nebo jako administrativní (nemanuální) pracovník? Mimochodem jsem si opravdu mnohokrát četla definici nemanuální práce, jestli splňuji alespoň tohle... Takže po dvou dnech prolézání webových stránek jsem pojišťovny začala obvolávat a koukala, že výklad jr opravdu všude jiný.

Dnes mi došla trpělivost :D a při návštěvě České Pojišťovny v jiné záležitosti jsem už konečně uzavřela svou cestovní pojistku. za cca 6 900 Kč mám pojištění na celoroční výjezd s léčebnými výlohami ve výši 6 000 000, pojištěnými zavazadly, odpovědností, úrazem a dalšími drobnostmi - a nutno dodat, ještě že umím číst... málem ze mě byl cestovatel turista! Neb jsme se s paní poradkyní usnesly, že když tam pojedu pracovně a pak si odskočím někam na výlet, nikdo mi to spadlé letadlo neproplatí. Za to když si v kanceláři prošiju ruku sešívačkou budu utíkat hodně rychle na byt, aby ze mě ta kancelář nebyla cítit... Když jsem se ale před spaním začetla do podmínek vypadl z nich fakt, že pracovní cesta je turistická a něco k tomu.

Visa do Vietnamu
Tohle je zajímavé a neočekávaně drahé téma. Občané České Republiky mají do Vietnamu visovou povinnost a tak šup pro visa. Pracovní smlouvu budu mít na 10 měsíců, visa můžu dostat na 3 měsíce a pak prodloužit. Juch! ale tady sranda nekončí. Visa do Vietnamu se totiž nejlépe zřizují online a víte proč? Zkuste se podívat na Vietnamskou ambasádu v Praze a pochopíte. Jejich webové stránky jsou prý spravovány z Vietnamu, takže poslední aktualizace proběhla mám pocit v roce 2011. Další fakt je, že tam musíte dojet a na celý týden odevzdat svůj pas, který je záhodno si pak zase vyzvednout. Stále bych to snesla, ale poslední kapka byla cena ve výši 4 000 za tříměsíční vícevstupové visum.

Takže hurá na internet! Najdete desítky stránek, které Vám pomohou získat visa v té pomalejší verzi do dvou dnů až k vám domů na e-mail. Technicky vzato se jedná jen o Dopis příslibu visa, která vám do pasu plácnou až na letišti po příletu, ale je to cesta osvědčená a když vyhledáte i nepředraženou variantu, dostanete se na poloviční cenu co by Vám nabídla ambasáda, takže ano - visa online = jasná volba!

Žádné komentáře:

Okomentovat