flags

flags

čtvrtek 1. srpna 2013

AIESEC? AIESEC!

Byly časy, kdy mi tyhle písmena připadaly jako velká nadávka, synonymu sekty, která mi byla pro smích. JÁ SE OMLOUVÁM! Tím jsem chtěla začít tohle krátké představení :)


Minulý podzim jsem se tak dívala na své CV a zjistila, že tam nemám přítomné žádné "akademické spolky". Přišlo mi to najednou děsně líto a tak jsem se rozhodla přihlásit. Do rukou mi padl AIESEC, hledající nové lidi, viděla jsem, že mé přátele v Dánsku dělá šťastnými... proč prostě ne? Zachránily mě pouze jejich časové požadavky, které se svým rozvrhem, tréninky a závody, jsem za boha nebyla schopná plnit.


Nicméně nezapomněla jsem na ně a časem jsem konečně pochopila co přesně dělají - starají se o blázny jako jsem já. Když mi přišel na mysl ten krásný nápad proložit si studium pracovní stáží, začala jsem se vrtat v AIESECových stránkách a zjistila, že možností je mnoho. Jejich služby opravdu nejsou z nejlevnějších, ale jsou důkladné.

AIESEC zprostředkovává pracovní a kulturní stáže po celém světě. Stáže jsou kvalitní a osvědčené, protože jsou vyhledávány místními pobočkami organizace. Pracovní stáže jsou placené tak, aby byl jedinec schopen v dané zemi bez problémů přežít a kulturní stáže zahrnují placené ubytování a stravování. Prostě neuvěřitelná možnost, jak vidět svět a získat zkušenosti.

Takže jsem si řekla proč ne a dostavila se na úvodní pohovor. Malá, relativně zmatená kancelář s pár stoly, židlemi (každá krásně jiná), počítači a mapami na stěnách - zatím nic uhrančivého. Přivítala a usadila mě příjemná slečna, očividně mladší než já (na to už si zvykám) leč velmi profesionálně vypadající a jednající. A začaly jsme si povídat, pro začátek v angličtině. Nějak jsem vypadla ze cviku a strašně se styděla, že nemůžu najít slova a poskládat některé věty jak mají být :D no to se ale dalo čekat... Nicméně povídání to bylo příjemné, pak ještě trocha v češtině a pak šup k volnému PC a dáme si anglický test. Krátký, ale úderný, chytákovitý a pozoruhodně mě bavil :) Intuicí jsem v hodnocení dosáhla úrovně B2, která byla potřebná pro výjezd na pracovní stáž a bylo hotovo. Až mě to najednou překvapilo. Prý se mám ozvat až budu chtít podepsat smlouvu.


Podpis smlouvy byl ale provázen faktem, že budu muset zaplatit AIESECu první poplatek ve výši 5 000Kč na který bude později navazovat další 4 000Kč vysoký. V tomhle bodě jsem se zasekla a hledala, zda mi to za to opravdu stojí. Argumenty proti - Prostě moc peněz.... Argumenty pro - kvalitní stáž, zajímavé firmy a země, přípravný seminář, vyzvednutí na letišti, během pobytu je na koho se obrátit, pomoc se zajištěním víz a ubytování v místě, při dalších výjezdech už jsou poplatky minimální... JO, beru!


Žádné komentáře:

Okomentovat