flags

flags

středa 7. srpna 2013

USA? Panama? Rusko? KAM?!?

Asi měsíc mi trvalo rozhoupat se, ale obávám se, že nikdy už pro mě nebylo cesty zpět. Doběhla jsem podepsat smlouvu a byla jsem uvedena do tajů pozoruhodné databáze myaiesec.net. Nutno říct - má to své mouchy. Je to databáze OPRAVDU obsáhlá a zevrubná, často aktualizovaná, ale zasloužila by si pravidelnou péči. Jsou místa kam se proklikáte jen s opravdu velkým snažením a pevnou vůlí.

Nicméně vším se prokousáte, když chcete a tak přišla na řadu otázka - Kam? Mapa světa je velká a já jsem si až do tohoto okamžiku neuvědomovala jak moc. První rozhodnutí padlo docela rychle - v Evropě jsem byla už dlouho, chtělo by to něco nového. I přes to mě zlákaly asi dvě severské nabídky a pak jedna Ruská, kdy mě dokonce i chtěli v Saint Petersburgu, ale až od listopadu a to jsem si bohužel nemohla dovolit. A tak začal další průzkum, začínáme s osobními prioritami a strachy.

Bojím se do Afriky. Severní Afrika mě stále ještě láká spíš na kratší dovolenou než pro život a do té jižní se opravdu ještě stále sama bojím, nebo aspoň bojím se tam jet na celý rok. Další na pořadu... Jižní Amerika? No to už je opravdu daleko a nutno dodat, jestli je nějaká krajina o které nevím zbla nic, pak je to tato část světa. A ještě je tu jeden problém - potřeba španělštiny či portugalštiny k přežití. Nevěděla jsem a otálela jsem a hledala další info. Po dlouhém zvažování jsem se Jižní Americe alespoň přiblížila a podala si jednu žádost do Panamy, ta zněla jako příslib tropického ráje s mnoha anglicky mluvícími obyvateli, Jižněji jsem nakonec zjistila, že se opravdu neodvážím. Jednou tam pojedu, určitě, ale ne tenhle rok :)

Na řadu přišla Amerika severní a musím říct, to je lákadlo jak blázen. První jsem psala do Detroitu, ale díky bohu jsem byla pomalá a dostal to někdo přede mnou, protože žít v bankrotujícím městě by mě možná děsilo... USA má ale na myaiesec.net tu neblahou vlastnost, že se přihlášky podávají přes neosobní dotazník a pokud opravdu nejste jeden vybraný z tisíce nikdy se nedozvíte absolutně žádný feedback. Nepříjemné. Jo a pro Kanadu platí dost často skoro to samé. Nicméně zkoušela jsem zde lecos, vábení je to silné.

A přišla Asie a že ten kontinent opravdu není malý! Vlastně poprvé jsem se pořádně začala probírat zeměmi v této oblasti a to uznávám, že speciálně na jichovýchodě. V databázi byly opravdu úžasné nabídky do Pakistánu a podobných, ale na tak muslimskou kulturu ještě nemám odvahu. Takže jsem hledala Filipíny, Vietnam, Malajsii, Indonesii, Japonsko a pak i třeba Čínu. Uznávám, že jsem byla trošku vybíravá, vyhýbala jsem se například přehršli nabídek z Indie a Srí Lanky, které často zněly i zajímavě, ale přeci jen 300 USD platy by mi opravdu nezaručily našetřit si zpětně na letenky.

Bohužel ze hry byla oblast Austrálie a Zélandu v základu kvůli ceně letenek, ale také díky tomu, že v těchto místech hledali tak nanejvýš IT experty a ne nás blázny z ekonomek :)

Takže finální výběr zemí o které jsem měla zájem a kde jsem našla zajímavé nabídky byl - Panama, USA, Kanada, Rusko, Velká Británie, Švédsko, Vietnam, Malajsie, Čína, Filipíny, Taiwan, Hong Kong, Singapur, Jižní Korea.

Žádné komentáře:

Okomentovat